Στις εκλογές στην Ελλάδα εκφράστηκε η σοσιαλιστική, κομμουνιστική ωρίμανση και ποιότητα των ελληνικών μαζών και των μαζών της Ευρώπης και του κόσμου, καθώς και της κομμουνιστικής και σοσιαλιστικής πρωτοπορίας τους, μέρος της οποίας αποτελεί το Επαναστατικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΕΚΚ τ-π), Ελληνικό Τμήμα της (τροτσκιστικής-ποσαδικής) 4ης Διεθνούς. Αυτή η ποιότητα δεν αντιπροσωπεύτηκε γνήσια, για την ώρα, λόγω του αστικού χαρακτήρα των εκλογών και λόγω της έλλειψης ηγεσίας που θα προωθούσε το Ενιαίο Πολιτικοκοινωνικό Μέτωπο και το Πρόγραμμα Μετάβασης από τον καπιταλισμό -που βρίσκεται σε θανάσιμη αγωνία και κρίση- στο σοσιαλισμό. Αλλά αυτή η έλλειψη δεν εμπόδισε να εκφραστεί αυτή η ποιότητα και σε ποσότητα, σε συγκεκριμένους εκλογικούς αριθμούς, ακόμα και στις αστικές εκλογές και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που να απαιτεί μια αναδιάταξη και του υποκειμενικού παράγοντα, μέσα από μια κρίση ακόμα μεγαλύτερης αποσύνθεσης του συστήματος και του γνήσιου αντιπροσώπου του, της δεξιάς και μια κρίση ανόδου και αναπροσανατολισμού στις πολιτικές δυνάμεις με σοσιαλιστική και κομμουνιστική αναφορά, ανάμεσα τους και στη δική μας μικρή δύναμη. Απαιτεί από μας κι από όλη την πρωτοπορία, την αναγκαία περισυλλογή και να αισθανθούμε την ιστορική ευθύνη για την ανάγκη της προώθησης της μετάβασης προς το σοσιαλισμό, ευθύνη με δύο έννοιες (φαινομενικά αντίθετες, αλλά διαλεκτικά ενωμένες, ευθύνη τόσο γι’ αυτό που κάνουμε ή πρέπει να κάνουμε κι ευθύνη με την αυτοκριτική έννοια, για ό,τι δεν κάναμε και για τα λάθη που κάναμε), απέναντι σ’ αυτό το υπέροχο αντικειμενικό προτσές της ωρίμανσης των μαζών και του αντικειμενικού προτσές για το σοσιαλισμό. Απέναντι σε μια ταχύτητα κι επιτάχυνση των τωρινών ιστορικών ρυθμών και προθεσμιών, που στην Ελλάδα εκφράζεται σε μια τεράστια αλληλοτροφοδοτούμενη δυναμική ανάμεσα στην ποιότητα και την ποσότητα, που πιστεύουμε ότι υπάρχει σε όλο τον κόσμο.
Όλα τα Κόμματα της Αριστεράς έκλιναν την τελευταία περίοδο προς τα αριστερά, αρχίζοντας από το ΠΑΣΟΚ, που 1) πριν από τις εκλογές έκανε μια μεγάλη εκκαθάριση της προηγούμενης ηγεσίας του, που κυβέρνησε για 8 χρόνια, σαν «ηλίθια χρήσιμη» στον καπιταλισμό, μ’ ένα πρόγραμμα διαχείρισης του διεθνοποιημένου καπιταλισμού και σχεδόν νεοφιλελεύθερο και 2) Ο Παπανδρέου, ο τωρινός σοσιαλιστής πρωθυπουργός νίκησε μ’ ένα πρόγραμμα ανοιχτά αντινεοφιλελεύθερης διεξόδου, αναδιανεμητικό του εθνικού εισοδήματος, κοινωνικού και δίκαιου κράτους, λαϊκής συμμετοχής, επιστροφής στο κράτος μερικών ιδιωτικοποιημένων από τη δεξιά κρατικών επιχειρήσεων, ένα πρόγραμμα σοσιαλδημοκρατικό της προηγούμενης εποχής, που στην τωρινή δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα καπιταλιστικά πλαίσια, παρά μόνο σαν μεταβατικό βήμα προς το σοσιαλισμό, στον οποίο στηρίχτηκε ο Παπανδρέου -στα λόγια για την ώρα-, έχοντας σαν προεκλογικό σύνθημα «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα» και «είναι αναγκαία η σοσιαλιστική ενοποίηση της Ευρώπης» -ανεξάρτητα από το τι έχει αυτός στο μυαλό του όταν λέει «σοσιαλισμός»-. Συνοπτικά, ο Παπανδρέου έκανε όλους και προπάντων τις μάζες να θυμηθούν τα πρώτα 4 χρόνια της σοσιαλιστικής κυβέρνησης (1981-1985), όταν η Ελλάδα, κάτω από την ηγεσία του πατέρα του Α. Παπανδρέου, προχώρησε πολύ στο διαρκές επαναστατικό κοινωνικό προτσές, σχεδόν προς ένα Επαναστατικό Κράτος, ακόμα και με την έμμεση έστω υποστήριξη του ΚΚΕ. Και τώρα αυτό το ίδιο ΚΚΕ προχώρησε επίσης σε μια ανύψωση του προγράμματος του, που με το Αντιιμπεριαλιστικό Κοινωνικό-Πολιτικό Ενιαίο Μέτωπο και τη Λαϊκή Εξουσία και Οικονομία, όπως χαρακτηρίζει το επαναστατικό προτσές, που είναι αυτό που εμείς χαρακτηρίζουμε σαν Διαρκή Επανάσταση και Μεταβατικό πρόγραμμα και που βάζει τις βάσεις για ένα Επαναστατικό κι Εργατικό Κράτος. Και ο ΣΥΡΙΖΑ, που στην πλειοψηφία του είναι πρώην στελέχη και μέλη του ΚΚΕ, τώρα, στο τελευταίο Συνέδριο του έκανε μια στροφή αρκετά προς τα αριστερά, προς έναν Επαναστατικό Ρεφορμισμό (χαρακτηρισμός του Χ. Ποσάδας), σε μια εποχή όπου ο καπιταλισμός δεν μπορεί ν’ ανεχτεί ούτε για μια ιστορική στιγμή έναν τέτοιο ρεφορμισμό, όπως και το σοσιαλδημοκρατικό πρόγραμμα. Γι’ αυτό, αυτός ο Συνασπισμός αυτοχαρακτηρίζεται αντικαπιταλιστικός. Και τέλος οι Οικολόγοι, μετά από πολλές αμφιταλαντεύσεις, άνοιξαν τις πόρτες για ένα ενιαίο μέτωπο μόνο με την αριστερά κι όχι με τη δεξιά. Είναι αυτό το πολιτικό πανόραμα, που πριν το προώθησαν οι μάζες, με την πολιτική τους ωρίμανση και πίεση και στη συνέχεια το ψήφισαν.
Είναι αυτή η ποιότητα που μετασχηματίστηκε σε ποσότητα ψήφων, για όλες τις τάσεις της αριστεράς, σε μια ταξική πόλωση, όχι δικομματική, ούτε ενστικτώδη και τυφλή, αλλά προγραμματική, πολιτική και τακτική, ακόμα και στις αστικές εκλογές, που σημαίνει πολύ περισσότερο κοινωνικά. Σ’ αυτό εκφράζεται ένα επίπεδο κοινωνικής επαναστατικής και σοσιαλιστικής ωρίμανσης, που δεν μπορεί να γυρίσει πίσω, αλλά αντίθετα θα οικοδομήσει γρήγορα την ηγεσία εκείνη, που στο Κοινωνικό Επαναστατικό και Εργατικό Κράτος που υπάρχει στο κεφάλι και τη δράση, τους καθημερινούς ηθικούς κώδικες των μαζών, θα το αντιπροσωπεύσει και θα το εφαρμόσει στην πολιτική στρατηγική πρακτική.
Υπάρχουν επίσης άλλες δύο ταξικές, ανταγωνιστικές όψεις, που εκφράστηκαν σ’ αυτές τις εκλογές στην Ελλάδα, προϊόν του «ξεκαθαρίσματος, ειλικρίνειας της ιστορικής πορείας» (Χ. Οράσιο). Από τη μια μεριά ο Καραμανλής θέλησε να εφαρμόσει στα πεντέμισι χρόνια της κυβέρνησης του και τώρα, στις προεκλογικές του δηλώσεις, έναν ωμό νεοφιλελευθερισμό, τύπου Θάτσερ ή Μένεμ, «αλλάζοντας την άλλη μέρα» όλες τις προεκλογικές του υποσχέσεις, που είχε δώσει πριν αναδειχτεί στην κυβέρνηση και που έμοιαζαν να βγαίνουν από τα αριστερά της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με το Σημίτη πρωθυπουργό και που εν μέρει γι’ αυτό κέρδισε τις εκλογές το 2004. Και τώρα, σε μια εποχή, που ήδη σε όλο τον κόσμο ο νεοφιλελευθερισμός απέδειξε της χρεοκοπία του στο να λύσει ακόμα και την κρίση του συστήματος, αυτός, ο Καραμανλής δείχνοντας με «ειλικρίνεια» ότι στα καπιταλιστικά πλαίσια, ιδιαίτερα σε μια χώρα περιφερική του καπιταλισμού, δεν υπάρχει άλλη πολιτική για να επιβιώσει σ’ αυτά τα πλαίσια, παρά μόνο ο νεοφιλελευθερισμός, δηλαδή ρίχνοντας όλα τα βάρη της κρίσης πάνω στις πλάτες των μαζών. Αυτό το έκανε πραγματικά «ειλικρινά» ο Καραμανλής, όπως ο ίδιος είπε προεκλογικά, θέλοντας να δείξει ότι είναι «ειλικρινής» και «υπεύθυνος» (τα κύρια προεκλογικά του συνθήματα) απέναντι στις μάζες. Αυτός σε τελευταία ανάλυση θέλησε να επιβάλλει την οικονομική δικτατορία και την κρίση του συστήματος ενάντια στις μάζες κι αυτές να τους πουν κι «ευχαριστώ» και να τον ψηφίσουν, αφού όπως έλεγε έτσι θα ξεπερνιόταν η κρίση. Αυτή είναι η νέα ιδεολογία, τρέλα, παράνοια του καπιταλισμού, που θέλει να την επιβάλλει και στον κόσμο και ο Καραμανλής θέλησε να το κάνει ειλικρινά! Το περίφημο «τέλος των ιδεολογιών και της πολιτικής» ήταν για να επιβάλλουν αυτή την παρανοϊκή ταξική, αντιδραστική και αντεπαναστατική ιδεολογία, προϊόν του ότι βλέπουν μπροστά στα μάτια τους το τέλος κάθε προοδευτικής καπιταλιστικής οικονομικής πολιτικής και πολιτικής οικονομίας.
Αλλά, από την άλλη ταξική πλευρά, όπως αναλύσαμε προεκλογικά, οι μάζες κατάλαβαν ότι ο Καραμανλής, σαν «χρήσιμος ηλίθιος», είναι πραγματικά υπεύθυνος, αλλά απέναντι στον καπιταλισμό κι αυτές θα έστρεφαν κι έστρεψαν, σαν ένα τεράστιο μπούμερανγκ, αυτή την κρίση ενάντια σ’ αυτόν και το σύστημα του. Σε σχέση μ’ αυτό, εμείς αναλύσαμε ότι την κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, ιδιαίτερα σ’ αυτή την τελική φάση της ύπαρξης του, οι προοδευτικές κι επαναστατικές ηγεσίες, δεν μπορούν και πολύ περισσότερο δεν πρέπει να την «μειώσουν, να τη μετριάσουν, να την ξεπεράσουν» στα πλαίσια του συστήματος που τη δημιουργεί, αλλά αντίθετα μπορούν και πρέπει να τη βαθύνουν και να τη στρέψουν ενάντια στο σύστημα, σαν μέρος του κοινωνικοιστορικού ξεπεράσματος του, να χρησιμοποιήσουν την κρίση στο εσωτερικό του, τους ανταγωνισμούς και τις διαμάχες του, προς όφελος της σοσιαλιστικής προόδου των μαζών και όλης της ανθρωπότητας, ακόμα και κερδίζοντας μέρος των ίδιων των τομέων αυτού του συστήματος, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, ακόμα και χωρίς επαναστατική μαρξιστική ηγεσία -για την ώρα-. Εν μέρει αυτή η ανάλυση υιοθετήθηκε από τον Παπανδρέου, που είπε ότι «η κρίση του συστήματος μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρίες για τις μάζες» κι εμείς απαντάμε ότι αυτό μπορεί και πρέπει να γίνει, μετασχηματίζοντας την κρίση αποσύνθεσης και διαρκούς πολέμου του συστήματος, σε διαρκή πρόοδο και ειρήνη, με την αντικαπιταλιστική και σοσιαλιστική μετάβαση και διέξοδο. Μια άλλη όψη που αναλύσαμε είναι ότι αυτό που γενικά λέγεται, ότι «την κρίση πρέπει να την πληρώσουν οι καπιταλιστές κι όχι οι μάζες» είναι τουλάχιστον κακά ή περιορισμένα εκφρασμένο και πολύ περισσότερο αν αυτή η πρόταση εκφράζει ένα ρεφορμιστικό, διαχειριστικό του συστήματος περιεχόμενο, αφού ήδη αυτό το σύστημα «πληρώνει» αυτή την κρίση, αλλά για να σωθεί. Έτσι, ο μόνος σωστός τρόπος για να πληρώσει πραγματικά το σύστημα την κρίση του, είναι να προχωρήσουμε στην αντικαπιταλιστική και σοσιαλιστική επανάσταση. Επίσης αναλύσαμε σε πολλά άρθρα κι επεμβάσεις αυτό που αυτή η Τροτσκιστική-Ποσαδική 4η Διεθνής προβάλλει σ’ αυτή τη φάση της ιστορίας του ανθρώπινου πολιτισμού, βασισμένη στον Μαρξ και τον Ποσάδας, ότι η τωρινή κρίση του συστήματος, έχει στο περιεχόμενο της τους παράγοντες του κοινωνικού επαναστατικού ξεπεράσματος της. Γιατί είναι μια κρίση όχι τόσο εσωτερική, ούτε πολύ περισσότερο οικονομική, αλλά διαρθρωτική και κοινωνική, προϊόν ήδη της αντίφασης και της «εξέγερσης των παραγωγικών δυνάμεων ενάντια στις σχέσεις παραγωγής, ενάντια στο σύστημα της παραγωγής», σχέσεις παραγωγής καπιταλιστικές και σε πολλές χώρες -όπως η Ελλάδα- μισο-φεουδαρχικές. Και μέσα σ’ αυτές τις παραγωγικές δυνάμεις και σαν υποκειμενικός και συνειδητός παράγοντας τους, είναι οι εργαζόμενοι του κόσμου, που ήδη εξεγείρονται, όχι ενστικτωδώς, αλλά συνειδητά, έχοντας ήδη ένα «φάρο που φωτίζει τον κόσμο», τη Ρώσικη Επανάσταση, το Εργατικό Κράτος και το σοσιαλισμό και μάλιστα ώριμο και εφικτό για να επιτευχθεί. Ώριμο γιατί ανάμεσα στ’ άλλα υπάρχει και η άλλη αντίφαση κι εξέγερση, αντικειμενική και συνειδητή, που είναι «η εξέγερση της κοινωνικοποίησης της παραγωγής, ενάντια στην ιδιωτική ιδιοποίηση των προϊόντων της». Είναι αυτό που ο Μαρξ ανέλυσε, ότι το κοινωνικό ιστορικό περιεχόμενο ήδη είναι σοσιαλιστικό και μένει μόνο μια μορφή ιδιωτική ιδιοκτησίας και διανομής των αγαθών, που μπορεί και πρέπει να ξεπεραστεί. Η Ελλάδα, μ’ αυτή την ψήφο, έδειξε ότι αυτό μπορεί να γίνει, ότι αυτές το θέλουν πολύ και είναι αναγκαία η ηγεσία για να το κάνει, γιατί δεν είναι ένα προτσές αυθόρμητο, βολονταριστικό, αλλά συνειδητό.
Για να συμβεί αυτό το γιγάντιο μπούμερανγκ ενάντια στο σύστημα, υπάρχει κι άλλος παράγοντας στην Ελλάδα, «ιδιαίτερος», που είναι το κύρος των Εργατικών Κρατών που υπήρχαν στα Βαλκάνια και της ΕΣΣΔ πάνω στις ελληνικές μάζες (Χ. Ποσάδας) και που τώρα, με την προδοσία και «ειλικρινή», ανοιχτή πτώση των γραφειοκρατιών τους και την κοινωνική, οικονομική, πολιτική, πολιτιστική, αθλητική οπισθοδρόμηση αυτών των πρώην Εργατικών Κρατών, από τη στιγμή που έκαναν βήματα πίσω προς τον καπιταλισμό, βλέπουν ακόμα περισσότερο και καλύτερα την ανωτερότητα του Εργατικού Κράτους, σαν τη μοναδική προοδευτική διέξοδο, αναγκαία και εφικτή. Και σ’ αυτό είναι θεμελιώδης ο ρόλος του ΚΚΕ, που στο τελευταίο του Συνέδριο έκανε ένα διαλεκτικό άλμα, κάνοντας μια ανάλυση κριτική κι αυτοκριτική σε σχέση με τα προτσές στα Εργατικά Κράτη και «τα αίτια της ανατροπής του σοσιαλιστικού συστήματος στην Ευρώπη», πολύ κοντά στις αναλύσεις του Τρότσκι, του Ποσάδας και του Χ. Οράσιο και στην οποία εμείς έχουμε συμβάλλει πολύ όλα αυτά τα χρόνια. Στηρίζοντας -εμείς και το ΚΚΕ- το μαρξισμό-λενινισμό, τη Ρώσικη Επανάσταση και το Εργατικό Κράτος και κριτικάροντας τη γραφειοκρατία του, που με συμφέροντα κάστας, παρασιτικά, υλικά, πρώτα εγκατέλειψε τη δικτατορία του προλεταριάτου, τα σοβιέτ και τη μπολσεβίκικη λειτουργία του Κόμματος και στη συνέχεια την κρατικοποιημένη και σχεδιασμένη οικονομία και το μονοπώλιο του εξωτερικού εμπορίου. Κι επίσης το ΚΚΕ είναι κριτικό και αυτοκριτικό για την προδοσία από τη γραφειοκρατία των επαναστάσεων στην Ευρώπη και την Ελλάδα, κατά τη διάρκεια και μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι γι’ αυτό που το κύρος του ΚΚΕ στην Ελλάδα είναι πολύ πιο μεγάλο απ’ αυτό που παρουσιάζεται στις ψήφους, που ο σχετικά μικρός αριθμός τους είναι προϊόν του σεκταρισμού του απέναντι στο αντικειμενικό προτσές και τα άλλα κόμματα της αριστεράς. Μη προτείνοντας ένα Προλεταριακό Ενιαίο Μέτωπο και την κυβέρνηση του. Αλλά εμείς, σαν μέρος του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος και συνεχίζοντας αυτό που μας έμαθε ο Χ. Ποσάδας, βλέπουμε ότι αυτό που θα καθορίσει είναι το πρόγραμμα που έχει το ΚΚΕ, πρόγραμμα Επαναστατικού κι Εργατικού Κράτους κι ενάντια στη γραφειοκρατία κι ότι αυτό είναι ένας από τους παράγοντες που πιέζουν τα υπόλοιπα κόμματα της αριστεράς και θα τα πιέσει πολύ περισσότερο, γιατί είναι η αντιπροσώπευση στη χώρα του «φάρου που φωτίζει τον κόσμο» και που πολύ γρήγορα θα συγκεκριμενοποιηθεί στην κοινωνική επαναστατική πορεία στην Ελλάδα. Είναι τόσο μεγάλο το κύρος του ΚΚΕ στην Ελλάδα, που όλοι οι δημοσιογράφοι ρωτάνε την ηγεσία του: «γιατί δεν διεκδικείτε την κυβέρνηση;». Αυτοί σίγουρα το ρωτάνε για να δυσφημίσουν το ΚΚΕ στις μάζες, αφού ξέρουν ότι το ΚΚΕ δεν έχει απάντηση αυτή τη στιγμή, αλλά δείχνει ότι αυτές οι μάζες, με ειλικρίνεια, θέλουν αυτή τη διεκδίκηση. Κι επίσης ακόμα και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ πρότεινε να εκλεγεί κομμουνιστής πρόεδρος της δημοκρατίας, για ν’ αποφευχθούν οι εκλογές, γιατί έβλεπε ότι αυτές θα ήταν μια καταστροφή για το σύστημα. Αυτό δείχνει ότι είναι τόσο γρήγορη και βαθιά η κρίση του συστήματος, που τώρα είναι ήδη αυτό που αρχίζει να ψάχνει για το «μικρότερο κακό» γι’ αυτό -χωρίς στο μεταξύ να εγκαταλείπει τα πολεμικά σχέδια, προετοιμασία και δράση του ιμπεριαλιστικού του κέντρου-, απέναντι στην επαναστατική άνοδο σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Και ότι οι ηγεσίες του προοδευτικού κι επαναστατικού στρατοπέδου έχουν υπέροχη ευκαιρία να προωθούν όχι το «μικρότερο κακό» για τις μάζες, αλλά το «μεγαλύτερο κακό» για τον καπιταλισμό και το «μικρό και μεγάλο καλό» για τις μάζες. Η ελπίδα των ελληνικών μαζών για ένα καλύτερο μέλλον, βασίζεται σ’ αυτή την υλική, αντικειμενική, κοινωνική ταξική, προοδευτική κι επαναστατική πορεία της ιστορίας, που υπάρχει στη χώρα και που έρχεται απ’ όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα από τη Λατινική Αμερική.
Το εκλογικό αποτέλεσμα στην Ελλάδα είναι προϊόν του ότι έχει επιτευχθεί μια κάποια αρμονία ανάμεσα σ’ αυτό που σημαίνει η ωρίμανση του αντικειμενικού προτσές και των μαζών για το σοσιαλισμό, από τη μια μεριά και τις ηγεσίες της αριστεράς από την άλλη. Κι είναι αυτό που φοβάται ο ευρωπαϊκός και παγκόσμιος καπιταλισμός: μήπως η Ελλάδα αποτελέσει ένα παράδειγμα για το ότι η μικρότερη αποχή στις εκλογές και ο τεράστιος θρίαμβος της αριστεράς, είναι προϊόν της αριστεροποίησης των ηγεσιών, σε αντίθεση μ’ αυτό που κάνει η σοσιαλδημοκρατία και τα πρώην και τωρινά ΚΚ στην Ευρώπη….
…Έχουμε πάντα υπόψη αυτό που ο Ποσάδας μας δίδαξε, επεκτείνοντας και βαθαίνοντας τους δασκάλους του μαρξισμού και -για τη φάση του- ιδιαίτερα τον Τρότσκι, ότι η ανθρωπότητα ΗΔΗ ΑΝΑΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΚΑΙ ΛΥΝΕΙ το βασικό της πρόβλημα και αντίθεση της προηγούμενης φάσης, δηλαδή ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ. Ο Ποσάδας πρόβλεψε, ανέλυσε και εφάρμοσε αυτό το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ και όλα τα νέα προτσές, φαινόμενα και χαρακτηριστικά αυτής της τωρινής φάσης, που όλοι γνωρίζουμε πια: Εθνικισμός κι Επαναστατικό προς το Εργατικό Κράτος, Εργατικά Κράτη εκφυλισμένα, ιδιόμορφα, παραμορφωμένα, μη διαμορφωμένα, Μερική Αναγέννηση τους και Ιστορική Επανασυνάντηση με το μαρξισμό-λενινισμό, κρίση αποσύνθεσης του καπιταλισμού, κρίση ανόδου και κρίση αναπροσανατολισμού των κομμάτων της αριστεράς, Εργατικό Κόμμα Βασισμένο στα Συνδικάτα, «το Εργατικό Κράτος ή πάει προς το σοσιαλισμό, ή γυρίζει πίσω», αλληλοδιείσδυση ανάμεσα στο Εργατικό Κράτος και τον καπιταλισμό (με κριτική έννοια, αλλά αντικειμενική, δηλαδή χρησιμοποίησης των αντιθέσεων του καπιταλισμού και ώθησης του παγκόσμιου Εργατικού Κράτους και του σοσιαλισμού), κομμουνιστική συνείδηση και συναίσθημα των μαζών του κόσμου, παροδικές ηγεσίες, κτλ, προτσές ζωντανά σε όλο τον κόσμο, δεν είναι τίποτε άλλο από την αναζήτηση να γεμίσει το κενό της έλλειψης παγκόσμιας ηγεσίας, συνειδητής, επιστημονικής μαρξιστικής-λενινιστικής, μαζικής. Κι είναι εδώ και πολλά χρόνια που η τωρινή ηγεσία της Διεθνούς και ο Χ. Οράσιο επέκτεινε και βάθυνε αυτή την πρόβλεψη κι επιβεβαίωση του δασκάλου, με το «ξεκαθάρισμα, ειλικρίνεια, της ιστορικής πορείας», με την «παροδική παρέκκλιση του Αναγεννητικού προτσές του Εργατικού Κράτους» κι ακόμα με κάτι, που έχει ίσως τη μεγαλύτερη σημασία, από την άποψη της διαλεκτικής ποιότητας που θα μετατραπεί σύντομα σε ποσότητα, ότι «η ανάγκη του Κόμματος διατρέχει όλο τον κόσμο». Ανάλυση και πρόβλεψη που εμείς στην Ελλάδα προσπαθούμε να εφαρμόσουμε με συμπεράσματα προγραμματικά, πολιτικά, τακτικά, όπως στις τωρινές εκλογές, αναλύοντας ότι «οι ελληνικές μάζες ενήργησαν σαν ένα Ενιαίο Κόμμα της Σοσιαλιστικής Επανάστασης και ψήφισαν με 60% τα κόμματα της αριστεράς, που κοινωνικά είναι πολύ περισσότερο. Και πιστεύουμε ότι αυτό το ποσοστό ισχύει για όλες τις χώρες, όσο αφορά μάλιστα τις αστικές εκλογές, που γρήγορα θα τείνει προς το 70%. Γιατί; Γιατί ο καπιταλισμός προσπάθησε να φτιάξει μια «κοινωνία των δύο τρίτων» και προπάντων στις καπιταλιστικές χώρες του «πρώτου κόσμου», αλλά ο κόσμος διαιρείται σε τάξεις και η εργατική και εργαζόμενη τάξη συγκεντρώνεται σε όλο τον κόσμο και ταυτόχρονα ενσωματώνει και κερδίζει μεσαίους τομείς, ακόμα και τομείς της εχθρικής τάξης, έτσι τα δύο αυτά τρίτα ψηφίζουν, θα ψηφίζουν την αριστερά, που σημαίνει πολύ περισσότεροι είναι ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα. Η Ελλάδα είναι, μπορεί και πρέπει να γίνει, ο αδύναμος κρίκος του ευρωπαϊκού καπιταλισμού και ο δυνατός κρίκος του εργατικού κινήματος, αλλά με κάθε τρόπο είναι μέρος, από τη μια της ευρωπαϊκής καπιταλιστικής αλυσίδας κι από την άλλη της εργατικής, επαναστατικής και σοσιαλιστικής αλυσίδας της…
…Όλη η αυθάδεια πολλών ηγεσιών της αριστεράς, οφείλεται στο ότι βλέπουν με ανταγωνισμό τις μάζες, γιατί αυτές κινούνται χωρίς να περιμένουν, ανεξάρτητα, πάνω και μερικές φορές ενάντια σ’ αυτές τις ηγεσίες, δημιουργώντας νέες και νέα προτσές επαναστατικά και σοσιαλιστικά, μη εγκαταλείποντας ταυτόχρονα δικές τους κατακτήσεις, όπως είναι τα Πλατιά Μέτωπα, τα Κόμματα των Εργαζομένων, τα Σοσιαλιστικά και Κομμουνιστικά Κόμματα και την κατάκτηση που σημαίνει η Τροτσκιστική-Ποσαδική 4η Διεθνής, που σε τελευταία ανάλυση
είναι ο τροτσκισμός σήμερα. Τι έμεινε από τις «4 Διεθνείς» άλλων αυτοαποκαλούμενων τροτσκιστικών ρευμάτων; Το καθένα κάνει ό,τι θέλει, πολλές φορές ακόμα κι ενάντια το ένα στο άλλο, ακόμα και στα πλαίσια του ίδιου «ρεύματος» Ένα παράδειγμα είναι αυτή η Βανέσα Ρεντγκρέιβ, που μαζί με τον Τζέρρυ Χήλι (αυτόν που πάντα ο Ποσάδας χαρακτήριζε σαν άμεσο πράκτορα της CIA), ήδη εδώ και πολλά χρόνια ορκισμένοι αντισοβιετικοί και αντικομουνιστές, στήριξαν ανοιχτά τον Γκορμπατσόφ και στη συνέχεια τον Πέλτσιν και μαζί μ’ αυτούς το ίδιο έκανε και το τμήμα τους στην Ελλάδα (ΕΕΚ), αλλά που λίγο μετά το ίδιο αυτό ΕΕΚ χαρακτήρισε τον Χήλι σαν πράκτορα της CIA!…
…Είναι η κρίση τελικής και θανάσιμης αγωνίας του καπιταλισμού, του νεοφιλελευθερισμού, αυτή που κάνει ώστε το συνολικό εκλογικό ποσοστό της δεξιάς, να είναι μόνο και μόνο το μέτρο της κατάστασης που υπάρχει στο αντίπαλο στρατόπεδο, σ’ αυτό της αριστεράς και των μορφών που παρουσιάζει αυτή στις εκλογές και όχι μόνο, Πλατύ Μέτωπο, Ενιαίο Μέτωπο, ή όπως αλλιώς το ονομάσουν, ή/και αριστεροποίηση των εργατικών κομμάτων, αρχίζοντας από το Κομμουνιστικό Κόμμα, ικανών να εκφράσουν, αν όχι ν’ αντιπροσωπεύσουν γνήσια το ώριμο περιεχόμενο της «εξέγερσης των παραγωγικών δυνάμεων», δυνάμεων που ταυτόχρονα είναι κοινωνικές, μαζικές και κοινωνικοποιημένες, ενάντια στο περιεχόμενο και τις μορφές παραγωγής και διανομής της ιδιωτικής ιδιοκτησίας. Οι μάζες του κόσμου αισθάνονται ότι, αν και περιορισμένα για την ώρα, εξαιτίας της τωρινής ηγεσίας, μόνο η αριστερά μπορεί να ικανοποιήσει τα δικαιώματα και τις διεκδικήσεις της ταξικής και ιστορικής προόδου (ακόμα και τις ανεκπλήρωτες από τις αντιδραστικές αστικές ηγεσίες, διεκδικήσεις και δικαιώματα της αστικής δημοκρατίας), σ’ ένα προτσές «διαρκούς επανάστασης» και ταυτόχρονα ν’ ανοίξει τους χωροχρόνους για τη μετάβαση στον κοινωνικό μετασχηματισμό.
Οι μάζες του κόσμου και της Ελλάδας αισθάνονται ότι αν και οι ηγεσίες της αριστεράς και τα μέτωπα τους, δεν μεταβαίνουν ακόμα από το ένα σύστημα στο άλλο, οι τωρινές πολιτικές μορφές της αριστεράς, είναι μόνο αυτές που μεταβαίνουν προς αυτή την κοινωνική μετάβαση και μετασχηματισμό και με κανένα τρόπο οι πολιτικές μορφές της δεξιάς. ΚΙ είναι τόσο γρήγορο αυτό το προτσές, ώστε οι μάζες δεν αφήνονται να συγκρατηθούν και να περιοριστούν από τις τωρινές ηγεσίες και μορφές τους, αλλά επεμβαίνουν για να τις αλλάξουν και να τις κάνουν να μεταβούν προς τις γνήσιες μορφές. Αισθάνονται την καθολική κρίση και αδυναμία, οικονομική, πολιτική, κοινωνική, ακόμα και στρατιωτική -ας δούμε τι συμβαίνει στο Αφγανιστάν και το Ιράκ και την κρίση του πολεμικού προγράμματος του Μπους στην Ευρώπη για παράδειγμα- του ιμπεριαλισμού και του καπιταλισμού, στο ότι όχι μόνο είναι ένα σύστημα ανταγωνιστικό με την παραμικρή πρόοδο, αλλά ΗΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ, ΑΝ Η ΗΓΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ. Είναι αυτό που συμβαίνει στη Λατινική Αμερική, όπου ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ Ν’ ΑΡΧΙΣΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΒΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΓΝΗΣΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ, ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ. Σ’ αυτή τη μετάβαση περιλαμβάνεται η διαμόρφωση της νέας, μαζικής επιστημονικής σοσιαλιστικής ηγεσίας, αυτής δηλαδή που στηρίζεται στον επιστημονικό σοσιαλισμό των Μαρξ, ‘Ενγκελς, Λένιν, Τρότσκι και Ποσάδας. Μια διαμόρφωση που αδιαμφισβήτητα γίνεται στο εσωτερικό του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος, παρά κι ενάντια στη γραφειοκρατία. Τα υπόλοιπα κινήματα και μέτωπα, ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΔΙΚΑ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ. Γιατί αυτό που καθορίζει και θα καθορίσει είναι το ιστορικό περιεχόμενο, που πάει προς τις γνήσιες, σοσιαλιστικές και κομμουνιστικές μεταβατικές μορφές του: Σοβιέτ, Μπολσεβίκικο Κόμμα, Κομμουνιστική Διεθνής, Ενιαίο Μέτωπο, Συντακτική Συνέλευση, Δικτατορία του Προλεταριάτου, Κοινωνικοποίηση της Παραγωγής και Διανομής, «στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του». Ήδη ο κανόνας «στον καθένα σύμφωνα με τις ικανότητες του» έχει εν μέρει ξεπεραστεί, από την ωρίμανση των αντικειμενικών συνθηκών, του τεράστιου πλούτου και τεχνολογίας της ανθρωπότητας και από την ωρίμανση της αλληλέγγυας και κομμουνιστικής συνείδησης της και γιατί για τον καπιταλισμό και τη γραφειοκρατία έχει αποδειχτεί ότι «ικανότητα» σημαίνει ικανότητα σφετερισμού και καταλήστευσης, ενώ στο Εργατικό Κράτος θα είναι πια μια καθυστέρηση. Αυτό το περιεχόμενο ήδη διατρέχει τον κόσμο, έστω και εμπειρικά (μέσα από το σεχτάριο και οπορτουνιστικό εμπειρισμό των ηγεσιών, αλλά οργανωμένου στο μυαλό των μαζών) κι αυτό που χρειάζεται είναι να οργανωθεί με κοινωνικές, πολιτικές και οργανωτικές μορφές συγκεκριμένες. Κι εμείς είμαστε μέρος της εφαρμογής αυτών των ιστορικών συμπερασμάτων, σαν Πτέρυγα του Παγκόσμιου Κομμουνιστικού Κινήματος και της προσεχούς Διεθνούς του, της Κομμουνιστικής Διεθνούς, στην οποία η 5η Σοσιαλιστική Διεθνής που προτίθεται να προωθήσει ο Τσάβες, δεν μπορεί και δεν θα είναι ανταγωνιστική (γιατί φαίνεται ότι την προτείνει, ελπίζουμε όχι σεχτάρια και ανταγωνιστικά, απέναντι στην υπάρχουσα, υποταγμένη στο σύστημα, σοσιαλδημοκρατική, Σοσιαλιστική Διεθνή και στη μη ύπαρξη μιας Αντιιμπεριαλιστικής και Αντικαπιταλιστικής Διεθνούς). Διαφορετικά θα εξαφανιστεί, έχοντας παίξει προηγούμενα το ρόλο της σαν μεταβατική και προοδευτική μορφή. Η Ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού θα περάσει αναπόφευκτα από μια Νέα Μαζική Κομμουνιστική Διεθνή κι εμείς δρούμε γι’ αυτό το καθήκον και μάλιστα ΣΑΝ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΗΔΗ, γιατί ο Τρότσκι και ο Ποσάδας μας δίδαξαν ότι η 4η Διεθνής γεμίζει το κενό, πρώτα του εκφυλισμού κι ύστερα της διάλυσης της 3ης Κομμουνιστικής Διεθνούς του Λένιν και του Τρότσκι, από τη σταλινική γραφειοκρατία, μια διάλυση που ήταν ένα από τα δώρα της γραφειοκρατίας στον παγκόσμιο καπιταλισμό. Εμείς κάνουμε, πρέπει να κάνουμε, αυτό που -για την ώρα- δεν κάνουν και πρέπει να κάνουν οι κομμουνιστικές ηγεσίες. Γι’ αυτό υπάρχει κι αυτό το τεράστιο κύρος αυτής της Ποσαδικής 4ης Διεθνούς στο παγκόσμιο κομμουνιστικό κι επαναστατικό κίνημα.
Η γραφειοκρατία, από την ιστορική της φύση, σφετερίζεται τις μάζες και το Εργατικό Κράτος και κάνει δώρα στον καπιταλισμό, πιστεύοντας ότι αυτός θα της επιστρέψει κάποια ψίχουλα. Αλλά αποδείχτηκε ότι ο καπιταλισμός «σφετερίζεται», χρησιμοποιεί ακόμα και τη γραφειοκρατία και προπάντων σφετερίζεται κι εκμεταλλεύεται τις μάζες. Αλλά οι μάζες και οι επαναστατικές ηγεσίες τους μπορούν και πρέπει, χρησιμοποιούν τον καπιταλισμό και προπάντων την κρίση του και τις εσωτερικές του αντιθέσεις -ακόμα και τις αντιθέσεις του με τη γραφειοκρατία-, για να προχωρήσουν στην πρόοδο του συνόλου της κοινωνίας. Σήμερα αρκεί η ηγεσία να είναι έντιμη, συνεπής και προοδευτική, για να γίνει επαναστατική, σοσιαλιστική και σύντομα κομμουνιστική…
…Υπάρχουν ήδη τρεις όψεις μετεκλογικές στη χώρα, που είναι έκφραση των πιθανών συνεπειών που θα έχει αυτό το αποτέλεσμα και για όλη την Ευρώπη. 1) Μια κρίση πλήρους αποσύνθεσης στο κόμμα της δεξιάς μετά απ’ αυτές τις εκλογές, παραίτηση του Καραμανλή από την ηγεσία του και μια εσωτερική διαμάχη ανάμεσα σε πολλούς υποψήφιους για την ηγεσία, αλλά που όλοι τώρα είναι ενάντια -τουλάχιστον στα λόγια- στο νεοφιλελευθερισμό και με βάση αυτό προβλέπεται ακόμα και μια διάσπαση αυτού του κόμματος. Αυτός είναι άλλος ένας φόβος της ευρωπαϊκής αστικής τάξης, γιατί αυτή η διάσπαση σημαδεύει μια αποσύνθεση και διαίρεση των κομμάτων της δεξιάς σε όλη την Ευρώπη κι ότι ακόμα και τομείς αυτών των κομμάτων, όπως ο Ζελάγια στην Ονδούρα (που προερχόταν από το φιλελεύθερο κόμμα), μπορούν να περάσουν το φράκτη του μαντριού προς την αντίθετη ταξική πλευρά. Ο παλιός Καραμανλής βρέθηκε κοντά στο να το κάνει, έστω και παροδικά, βγαίνοντας από το NATO και κάνοντας μια πολιτική εθνικιστική, αναπτυξιακή και λέγοντας ότι «ο σοσιαλισμός είναι για το μέλλον». Ένα χαρακτηριστικό της φάσης που έρχεται θα είναι σίγουρα η επαλήθευση όλων των προβλέψεων του Χ. Ποσάδας, όπως είναι η «κρίση αποσύνθεσης» και διάσπασης των κομμάτων της δεξιάς -μπαίνει τέλος καθοριστικό κάθε πολιτικής τους προς όφελος των κοινωνικών βάσεων τους- η «κρίση αναπροσανατολισμού» των Σοσιαλιστικών Κομμάτων, η «κρίση ανόδου» των Κομμουνιστικών Κομμάτων, η «Μερική Αναγέννηση και η Ιστορική Επανασυνάντηση με το μαρξισμό-λενινισμό», όλα προτσές που δίνονται ξεκάθαρα στην Ελλάδα, καθώς επίσης και το Ενιαίο Προλεταριακό, Αντιιμπε-ριαλιστικό, Αντικαπιταλιστικό και Σοσιαλιστικό Μέτωπο, προς Ενιαία Κόμματα της Σοσιαλιστικής Επανάστασης. Γιατί η ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού πάει γρήγορα προς το Πρόγραμμα της Διαρκούς Προόδου: Μεταβατικό Πρόγραμμα, Ενιαία Μέτωπα, Κόμμα-Σοβιέτ-Διεθνής.
2) Επαναλαμβάνοντας κι επεκτείνοντας τις προεκλογικές του υποσχέσεις, ο Παπανδρέου είπε ότι δεν πρόκειται να κάνει μια διαχείριση της κρίσης του συστήματος, αλλά μια πολιτική για τις μάζες και «μαζί» μ’ αυτές, με τη συμμετοχή τους και της «διαβούλευση» με τους οργανισμούς τους και θα συγκρουστεί με τα συμφέροντα της ολιγαρχίας και ταυτόχρονα είπε ότι «οι υπουργοί πρέπει να είναι εξουσία ενάντια στην εξουσία», που εμείς προτείνουμε αυτό δεν πρέπει να σημαίνει ότι ο υπουργός θα ασκεί μια καπιταλιστική εξουσία ενάντια στη γραφειοκρατική, διαχειριστική εξουσία, που απλά θα ήταν μια «αυτοκτονία», όπως συνέβη με τον Καραμανλή, αλλά η εξουσία της κυβέρνησης και των υπουργών και η Λαϊκή, Δημοκρατική κι Επαναστατική εξουσία, να πηγαίνει ενάντια και στην καπιταλιστική εξουσία και στη γραφειοκρατική, που άλλωστε είναι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Είναι αυτό που έλεγε κι εν μέρει εφάρμοσε για μια περίοδο ο πατέρας του Παπανδρέου, το 1981-85: «Το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία». Γιατί ο καπιταλισμός δεν έχει κανένα κοινωνικό, πολιτικό, ηθικό κύρος κι εξουσία, αλλά έχει ακόμα αρκετή οικονομική και στρατιωτική εξουσία και το πιο μικρό προοδευτικό βήμα που θα κάνει η κυβέρνηση Παπανδρέου, θα συναντήσει τη μεγαλύτερη αντίδραση αυτής της καπιταλιστικής εξουσίας, που θα θελήσει να επιβάλλει και πάλι το νεοφιλελευθερισμό στην οικονομία και την κοινωνία, παρά την πολιτική αντίσταση από τη μεριά των ηγεσιών. Η μοναδική κι αναπόφευκτη μορφή που μένει για να επιβάλλει ο καπιταλισμός τις ταξικές επιταγές του, είναι η οικονομική και στρατιωτική δικτατορία, σε όλο τον κόσμο και την Ελλάδα. Γι’ αυτό, όπως εξηγεί και προτείνει σωστά η Ποσαδική 4η Διεθνής για τη Λατινική Αμερική, η πιο μεγάλη δύναμη για μια προοδευτική κυβέρνηση, είναι η συμμαχία με τις μάζες και τους ανεξάρτητους ταξικούς, συνδικαλιστικούς, κοινωνικούς και πολιτικούς οργανισμούς τους. Για να μπορέσουν έτσι να επιβάλλουν τη δημοκρατική «δικτατορία» της προόδου, ενάντια στην πραγματική και καθημερινή δικτατορία του καπιταλισμού. Προπάντων για να μπορέσουν να πάρουν μέτρα ζωτικά για τη ζωή των μαζών, ενάντια στην εγκληματική ζωή του συστήματος, που είναι μέτρα διαρθρωτικά στην οικονομία, «απαλλοτρίωσης των απαλλοτριω-τών» (Μαρξ), κρατικοποίηση, σχεδιασμός και κοινωνικός έλεγχος στην οικονομία, για να μπορέσουν, με μορφή διαρκή και συνεχή, να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των μαζών. Τρίτος Δρόμος δεν υπάρχει. Και ήδη αυτό αποδείχτηκε από το αντικειμενικό προτσές στον κόσμο. Ανάμεσα στ’ άλλα από το ότι όταν οι ρεπουμπλικάνοι στις ΗΠΑ κατηγορούν τον Ομπάμα ότι θέλει το σοσιαλισμό, είναι γιατί αυτοί και το ιμπεριαλιστικό κέντρο τους, ξέρουν καλύτερα από τις δικές μας ηγεσίες, ότι ακόμα και το πιο μικρό προοδευτικό βήμα, όπως είναι ο νόμος για την υγεία του Ομπάμα, δεν μπορεί να γίνει με την άδεια αυτού του κέντρου, αλλά με βήματα μετάβασης προς την αντιιμπεριαλιστι-κή πάλη και το σοσιαλισμό.
3) Ένα σημείο που για μας έχει πιθανό την πιο μεγάλη σημασία, είναι ότι για πρώτη φορά το ΚΚΕ αρχίζει να βλέπει ότι η μη αύξηση των ψήφων του, είναι προϊόν των λαθών της ηγεσίας του κόμματος κι όχι των μαζών, στις οποίες «πιστεύουν κι έχουν εμπιστοσύνη», γιατί «υπάρχει ένα θετικό προτσές στη διαμόρφωση της λαϊκής συνείδησης», όπως λέει η ηγεσία του στα συμπεράσματα από αυτές τις εκλογές, εφαρμόζοντας -επιτέλους-στην πράξη, την κεντρική ανάλυση των τελευταίων Συνεδρίων του, ότι «το αντικειμενικό προτσές είναι ώριμο για το σοσιαλισμό». Κι όπου εμείς επιμένουμε όλα αυτά τα χρόνια, επαναλαμβάνοντας τον Τρότσκι και τον Ποσά-δας, ότι αυτό που λείπει και χρειάζεται είναι η ηγεσία, γιατί η συνείδηση των μαζών όχι μόνο υπάρχει αλλά και είναι υπερώριμη για το σοσιαλισμό. Μόνο η αδυναμία των ηγεσιών κάνει να φαίνεται μοιραίο η ανθρωπότητα να ζει στον καπιταλισμό.
Εμείς έχουμε μια τεράστια χαρά και συγκίνηση, γιατί είμαστε μέρος αυτής της αναγκαίας και εφικτής αρμονίας ανάμεσα στις μάζες και την ηγεσία τους. Αισθανόμαστε ότι ο Ποσάδας είναι ζωντανός στην Ελλάδα, μέσα από το μικρό ελληνικό Τμήμα της τροτσκιστικής-ποσαδικής 4ης Διεθνούς, αλλά προπάντων μέσα από την ίδια τη Διεθνή, που είναι στο κέντρο αυτής της οικοδόμησης της αρμονίας στη Λατινική Αμερική και τον κόσμο. Είμαστε η μοναδική οργάνωση στη χώρα που από την αρχή, εδώ και πολλά χρόνια, αναλύσαμε και προτείναμε ότι «Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ», βασιζόμενοι στις αναλύσεις του Χ. Ποσάδας, πάνω στην ομοιότητα του κοινωνικο-πολιτικού προτσές στη Βενεζουέλα, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Βολιβία και άλλες χώρες, που σαν περιφερειακές του συστήματος, έχουν την ίδια στιγμή μια παράδοση και δύναμη των Κομμουνιστικών Κομμάτων κι επίσης μια παράδοση τροτσκισμού και ποσαδισμού. Είναι μια τεράστια χαρά να βλέπουμε την επιβεβαίωση σε όλες αυτές τις χώρες, τόσο αυτού του αντικειμενικού προτσές, όσο και του ρόλου του ποσαδισμού σ’ αυτή τη φάση. Μια αναγκαιότητα, που εμείς στην Ευρώπη δεν μπορέσαμε να εκπληρώσουμε, όπως για την ώρα στην Πορτογαλία, εξαιτίας της εγκατάλειψης και της λιποταξίας της πλειοψηφίας των πρώην ποσα-δικών στελεχών στην Ευρώπη. Είναι γι’ αυτό που εμείς, σαν ελληνικό Τμήμα, αλλά και σαν μέρος της ανάγκης του ποσαδισμού στην Ευρώπη, αισθανόμαστε υπεύθυνοι, με διπλή έννοια, για να μπορέσουμε να διορθώσουμε, ν’ ανυψώσουμε και ν’ αυξήσουμε την επέμβαση μας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Εμείς καλέσαμε να ψηφιστεί το ΚΚΕ, όπως κάναμε και στις ευρωεκλογές, αλλά όχι ενάντια στα άλλα Κόμματα της Αριστεράς, συμπεριλαμβανόμενου του ΠΑΣΟΚ, αλλά αισθανόμενοι κι όντας μέρος του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος και ιδιαίτερα του ΚΚΕ και «σαν Φάρο που φωτίζει το προτσές στην Ελλάδα», με το Πρόγραμμα του για Επαναστατικό κι Εργατικό Κράτος, διορθώνοντας την πολιτική και την τακτική του, στην κατεύθυνση της πολιτικής και της τακτικής του Λένιν και στην κατεύθυνση που ήδη οι ελληνικές μάζες εφαρμόζουν στην ταξική κι επαναστατική πάλη τους, ακόμα και στις αστικές εκλογές, οι οποίες δεν μπορούν να εκφράσουν σε βάθος, το προτσές του Κοινωνικού Επαναστατικού κι Εργατικού Κράτους που υπάρχει στο μυαλό των μαζών και που ήδη ξανάρχισε να παίρνει μορφή στην κοινωνική πορεία της χώρας, μ’ αυτό και το τέτοιο εκλογικό αποτέλεσμα. Έχει μεγάλη σημασία για μας η εμπειρία που κάνει η τροτσκιστική-ποσαδική 4π Διεθνής στη Λατινική Αμερική, σε χώρες που, σε διαφορετικούς βαθμούς και ποιότητες, είναι εκφράσεις αυτής της κοινωνικής πορείας, που σαν κατακτήσεις, σαν συσσώρευση ποσότητας, μετασχηματίζονται σε ποιότητες, βήματα προς Επαναστατικά κι Εργατικά Κράτη, που δεν μπορούν να γυρίσουν πίσω, παρά μόνο μέσα από μια ομαδική εγκατάλειψη της ηγεσίας, ή μια στρατιωτική εισβολή ή πραξικόπημα, όπως προετοιμάζει ο ιμπεριαλισμός κι έκανε στην Ονδούρα. Είναι γι’ αυτό, που όπως εκεί, έτσι κι εδώ στην Ελλάδα και μάλιστα περισσότερο εδώ, γιατί η Ελλάδα είναι μέσα στην ιμπεριαλιστική Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Παπανδρέου και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πρέπει ν’ ανεξαρτητοποιηθεί από τον ιμπεριαλισμό και ν’ ανοιχτεί στον αντιιμπεριαλιστικό κόσμο και να είναι μέρος του Παγκόσμιου Αντιιμπεριαλιστικού Μετώπου, όπως κι αν το ονομάσουν.
Το κύρος αυτής της επέμβασης της Τροτσκιστικής-Ποσαδικής 4ης Διεθνούς στον κόσμο και στην Ελλάδα είναι τεράστιο. Το ΚΚΕ δημοσίευσε τη δική μας έκκληση να ψηφιστεί στις ευρωπαϊκές και εθνικές εκλογές, δημοσιεύοντας μέρος του μεγάλου τίτλου αυτής της έκκλησης και που δεν ήταν σε όλα σύμφωνη με την πολιτική και τακτική του ΚΚΕ. Και το πιο ενδεικτικό αυτού του κύρους της Ποσαδικής 4ης Διεθνούς, είναι ότι μετά από αυτή τη δημοσίευση αυτής της έκκλησης μας για υπερψήφιση του ΚΚΕ στην εφημερίδα του ΚΚΕ «Ριζοσπάστης», μια εφημερίδα της κεντροδεξιάς στην Ελλάδα, η «Καθημερινή», την Κυριακή 27/9/2009, όπου έχει μια από τις μεγαλύτερες κυκλοφορία, δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «Ποσαδισμός και ελληνικός παραλογισμός», δείχνοντας εκεί ότι «ο ποσαδισμός έχει πολλούς οπαδούς στην Ελλάδα, που ούτε οι ποσαδικοί δεν το ξέρουν», ότι δήθεν «πρέπει να είναι μέσα σε μια από τις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ» και ο δημοσιογράφος προσπαθεί να μειώσει αυτό το κύρος, αναφερόμενος στους «ιπτάμενους δίσκους και τον προληπτικό ατομικό πόλεμο του Ποσάδας», καταλήγοντας μ’ έναν πραγματικό παραλογισμό αυτού του δημοσιογράφου, λέγοντας ότι «αν ζούσε ο Ποσάδας θα κατέληγε στο ΠΑΣΟΚ ή τη δεξιά»!!!. Εμείς πιστεύουμε ότι αυτό το άρθρο είναι μια έκφραση της τρέλας, παράνοιας, παραλογισμού της αστικής τάξης, απέναντι σ’ ένα προτσές που την ξεπερνάει κι όπου εμείς είμαστε μέρος της ιστορικής λογικής και αρμονίας αυτού του ξεπεράσματος του. Αυτός ο δημοσιογράφος δεν μπορεί να κατανοήσει αυτή την πραγματικότητα, αλλά και τη διαστρεβλώνει, αγνοώντας ακόμα και το γεγονός ότι αυτή η διαστρέβλωση πάει ενάντια του σαν άτομο, αρκεί να σώσει το σύστημα που αντιπροσωπεύει. Για παράδειγμα, οι «ιπτάμενοι δίσκοι» ήδη συζητιούνται από όλη τη λογική ανθρωπότητα και τους επιστήμονες της, ενώ «ο προληπτικός ατομικός πόλεμος» εφαρμόζεται ήδη από το εγκληματικό σύστημα, τον καπιταλισμό, ενάντια στην ανθρωπότητα, με εκατομμύρια ανθρώπινα θύματα, ενώ ο Ποσάδας είχε προτείνει τον προληπτικό «πόλεμο» των Εργατικών Κρατών ενάντια στο εγκληματικό αυτό σύστημα, χωρίς ανθρώπινα θύματα, όσο εξαρτιόταν από τα Εργατικά Κράτη και την προοδευτική ανθρωπότητα, ανάμεσα στ’ άλλα καταστρέφοντας ακριβώς τα ατομικά όπλα του καπιταλισμού, ακριβώς για να προλάβουν αυτά τα σημερινά και παντοτινά -όσο υπάρχει ο καπιταλισμός- εγκλήματα. Δυστυχώς η ανθρωπότητα θρηνεί καθημερινά θύματα και καταστροφές, της φύσης και του σύμπαντος, ακριβώς γιατί η έλλειψη επιστημονικής μαρξιστικής ηγεσίας και η προδοσία της γραφειοκρατίας των Εργατικών Κρατών της Ευρώπης, άφησε -για την ώρα- χώρο στο να συνεχίσει το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα το καταστροφικό του πόλεμο με όλα τα μέσα, συμπεριλαμβανομένων και των ατομικών όπλων, όπως ήδη έκανε μαζικά στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι και προετοιμάζει ανοιχτά, όπως το ίδιο διακηρύσσει, το σημερινό Πεντάγωνο των ΗΠΑ. Αυτός ο δημοσιογράφος αγνοεί (;) και διαστρεβλώνει το γεγονός ότι ΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΟΠΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΙΕΤΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ «ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ» ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; Αλλά «η ανθρωπότητα ζει στη φάση της λογικής και του δίκαιου» (Χ. Ποσάδας) και τελικά αυτή θα νικήσει το εγκληματικό σύστημα και τον παραλογισμό του.